Friday, March 4, 2022

Uppsatsklassrum

Uppsatsklassrum



Datorernas roll i klassrummet Detta dokument syftar till att analysera vikten och fördelarna med att använda datorer i klassrummet för att underlätta och förbättra utbildningsprocessen för elever och uppsatsklassrum. När kinestetiska elever interagerar med människor som främst är visuella elever kan det finnas betydande klyftor mellan de två i hur känslor är uppsatsklassrum och förstod. Utbilda fakulteten att använda datorer Ord: Längd: 12 sidor Dokumenttyp: Examensarbete: Sedan uppsatsklassrum kursen gjorde det möjligt för oss att upptäcka skillnaderna i inlärningsstilar och teorier, det är intressant att en av... lärarundervisningsteknik med ny läskunnighetsinstruktion för att förbättra elevernas prestationer i grundskoleklass i läsordförråd? Det hjälper oss att känna till de nya platserna att besöka nästa gång och verkligen ett väldigt nytt koncept som bara följs i vår klass, uppsatsklassrum.





Korta och långa uppsatser om mitt klassrum



Vår klass är vårt andra hem och vi spenderar alla det mesta uppsatsklassrum tid i vår klass. Det finns många saker som gör det anständigt och vi älskar att vara där. Jag har täckt olika vinklar av att älska min klass och hoppas att det också kommer att hjälpa dig. Jag har här tillhandahållit några uppsatser om detta ämne för att ge dig intressanta och enkla sätt att förbereda dina egna för skolprojekten. Varje barn älskar sin klass eftersom det finns många uppsatsklassrum de har i varje klass, uppsatsklassrum. Bortsett från några minnesvärda dagar, gör några anständiga saker min klass till den bästa.


Varje år byter vi klass fortfarande varje klass verkar vara den bästa för mig, detta visar att min skola också är den bästa. Jag är Riddhi i klass 3 A, min klass är precis bredvid basketplanen. Från ena sidan njuter vi av en live basketmatch medan vi samtidigt också kan njuta av skuggan av ett mangoträd. Vi tittar alltid på elever som tränar på basketplanen och det inspirerar oss verkligen, eftersom de tränar så hårt och för uppsatsklassrum långa timmar. Jag har sett många elever som inte kunde göra ett mål men deras övning gjorde dem till spelare på statlig nivå, uppsatsklassrum. Förutom basketplanen älskar vi också att leka med bladen på mangoträdet.


I allmänhet måste vi klättra upp i ett träd för att nå dess topp, men den översta delen av trädet kan lätt röras från vårt klassrumsfönster. Förutom studier och vänner gör dessa saker min klass anständig och jag älskar att vara där. Det finns olika anledningar till att älska något och ovanstående skäl som hjälper mig att älska min klass. Ett klassrum är en plats där vi lär oss och när vi älskar att vara deras då utbildning verkar intressant. Jag älskar min klass, mina lärare såväl som mina vänner. Ett rum där jag är med ytterligare 30 elever, utrymme där mina lärare kommer för att lära mig, uppsatsklassrum, och en plats där jag utför alla typer av ökända uppgifter. Jag kallar det mitt klassrum, en plats där jag lär mig addition och subtraktion och skillnaden mellan att le och skratta i närvaro av min lärare.


Mitt klassrum är en av de bästa klasserna i min skola av många anledningar. Det finns många saker som skiljer oss från andra på samma sätt, det finns många saker som gör vår klass annorlunda, uppsatsklassrum. Jag har diskuterat punkterna nedan. Det rekommenderas alltid att ha goda vänner, men när du har en konstnärlig klass, hur kan du stanna kvar från att lära av dem. Vår rektor och andra lärare beundrar dem också och vår klass är verkligen en av de bästa i vår skola. Vi älskar en viss plats antingen det är uppsatsklassrum hem eller skola, där vi älskar att besöka eller spendera tid.


Och för mig är det mitt klassrum där jag älskar att vara. När vi älskar vår läroplats har den en speciell plats i vårt hjärta. Jag älskar mitt klassrum av många anledningar och jag har nämnt några av dem nedan. Lärande är en viktig pelare i vårt liv och vi älskar att vara en del av det. Det hjälper oss att få ett bättre liv och bli framgångsrika i vårt liv. Vilket ämne du än gillar men du måste lära dig. Anta att ett barn älskar matematik och han bestämde sig för att skriva endast matematik men är det verkligen möjligt, uppsatsklassrum. Du uppsatsklassrum måste läsa engelska för att förstå vad som står. Detta visar att det är nödvändigt att lära sig alla ämnen och när du väl får grundkunskaperna kan du välja enligt ditt intresse för högre klasser.


Det allra bästa med min klass är att våra lärare inspirerar oss att tänka och utveckla våra egna idéer. Uppsatsklassrum är en kreativ vägg i min klass och en elev är fri att lägga upp allt kreativt. Det borde det inte vara uppsatsklassrum från varsomhelst. Detta inspirerar oss att använda våra studier och komma med kreativa idéer. Och det ser så bra ut att ha uppsatsklassrum målning eller någon kreativ idé på väggen med ditt namn i fetstil. jag uppsatsklassrum älskar det. I min skola får varje klass ett tema, och eleverna måste inreda sin klass som den är, uppsatsklassrum.


Vi har inrett våra stränder som rymdskepp och verkligen ser vår klass ut som ett rymdcenter. Klasstavlan är inredd på ett sådant sätt att den ser ut som ett fönster på ett rymdskepp. Varje vecka anordnas olika tävlingar i våra husmöten och de som vinner; deras bilder är uppsatta på den här väggen. Det inspirerar andra elever att prestera bra och få plats på den här väggen. När det är någon form av inspektion i vår skola besöker olika lärare och rektor vår klass och de beundrar dessa elever såväl som idén om prestationsväggen. Alla firar vi vår helg på olika sätt, uppsatsklassrum, ibland besöker vi en plats, uppsatsklassrum, och ibland stannar vi bara hemma.


Så, uppsatsklassrum, de som tillbringar sin helg på en ny plats eller gör något nytt bjuds in att uttrycka sina åsikter under en ledig period, uppsatsklassrum. Det hjälper oss att känna till de nya platserna att besöka nästa gång och uppsatsklassrum ett väldigt nytt koncept som bara följs i vår klass. Mina klassrumsaktiviteter uppdateras på sociala medier av våra klasslärare och detta inspirerar oss att prestera bra. På så sätt är vi också sammankopplade med många andra människor och jag gillar verkligen det här konceptet. Det ska vara roligt att lära sig och min klass är det bästa exemplet på detta.


Vi firar tillsammans lär oss tillsammans och njuter också tillsammans. Andra borde också lära av vår klass och all ära går till min klasslärare. Hon är så bra att vår klass blev vår favoritplats. Allt i klassen inspirerar oss och jag säger stolt att; det är min klass. Min klass har också vunnit bästa klasspriset uppsatsklassrum år och varje dag utvecklar vi nya idéer för att göra det till den bästa läroplatsen, uppsatsklassrum. Många elever brukar bädda klassen men dessa förändringar uppmuntrar dem också att stanna kvar i klassen och lära sig nya saker. Ett klassrum är en plats för lärande för barn och vuxna. Begreppet klassrum kom till i Horace Mann anses vara fadern till det moderna skolsystemet.


Klassrummet avsett för elever som behöver särskild uppmärksamhet kallas ett självständigt klassrum. Det finns bara elever i ett fristående klassrum. Blå, gula, vita färger passar bäst som klassrummets färger. Ankita har avslutat sin masterexamen från Banaras Hindu University BHU. Hon är intresserad av bloggar och artiklar som skriver väldigt kreativt och utvecklar sina idéer och åsikter om olika ämnen för sina läsare, uppsatsklassrum. Hon är en naturälskare tillsammans med andan för att rädda miljön från förstörelse. Hon älskar att resa och utforskar sina kreativa idéer i sina skrifter. Logga in på ditt konto, uppsatsklassrum. förlorat ditt lösenord?


Glömt lösenord. Tillbaka till login. Uppsats Banyan — Samlingar av uppsatser för studenter. Uppsatsämnen för klass 4 Uppsatsämnen för klass 5 Uppsatsämnen för klass 6 Uppsatsämnen för klass 7 Uppsatsämnen för klass 8 Uppsatsämnen för klass 9 Uppsatsämnen för klass 10 Uppsatsämnen för klass 11, uppsatsklassrum, Tal Uppsatsklassrum Swachh Bharat Abhiyan - Forskning. Uppsats om mitt klassrum Uppsats, uppsatsklassrum. av Ankita Yadav. Tidigare berättelseessä om vem är jag. Uppsats om nästa berättelse om Lion, uppsatsklassrum. Ankita Yadav Ankita har avslutat sin magisterexamen från Banaras Hindu University BHU. Relaterade artiklar Uppsats om varför jag vill bli sjuksköterska. Aktuella uppsatsämnen Uppsats. Uppsats om vikten av kommunikation.


Uppsats om varför vi studerar uppsats. Uppsats om utbildning. Uppsats om hur man håller sig frisk. Alla rättigheter förbehållna.





uppsatser om barnarbete



Det finns många saker som gör det anständigt och vi älskar att vara där. Jag har täckt olika vinklar av att älska min klass och hoppas att det också kommer att hjälpa dig. Jag har här tillhandahållit några uppsatser om detta ämne för att ge dig intressanta och enkla sätt att förbereda dina egna för skolprojekten. Varje barn älskar sin klass eftersom det finns många minnen de har i varje klass. Bortsett från några minnesvärda dagar, gör några anständiga saker min klass till den bästa. Varje år byter vi klass fortfarande varje klass verkar vara den bästa för mig, detta visar att min skola också är den bästa. Jag är Riddhi i klass 3 A, min klass är precis bredvid basketplanen. Från ena sidan njuter vi av en live basketmatch medan vi samtidigt också kan njuta av skuggan av ett mangoträd.


Vi tittar alltid på elever som tränar på basketplanen och det inspirerar oss verkligen, eftersom de tränar så hårt och i så långa timmar. Jag har sett många elever som inte kunde göra ett mål men deras övning gjorde dem till spelare på statlig nivå. Förutom basketplanen älskar vi också att leka med bladen på mangoträdet. I allmänhet måste vi klättra upp i ett träd för att nå dess topp, men den översta delen av trädet kan lätt röras från vårt klassrumsfönster. Förutom studier och vänner gör dessa saker min klass anständig och jag älskar att vara där.


Det finns olika anledningar till att älska något och ovanstående skäl som hjälper mig att älska min klass. Ett klassrum är en plats där vi lär oss och när vi älskar att vara deras då utbildning verkar intressant. Jag älskar min klass, mina lärare såväl som mina vänner. Ett rum där jag är med ytterligare 30 elever, utrymme där mina lärare kommer för att lära mig och en plats där jag utför alla typer av ökända uppgifter. Jag kallar det mitt klassrum, en plats där jag lär mig addition och subtraktion och skillnaden mellan att le och skratta i närvaro av min lärare. Mitt klassrum är en av de bästa klasserna i min skola av många anledningar.


Det finns många saker som skiljer oss från andra på samma sätt, det finns många saker som gör vår klass annorlunda. Jag har diskuterat punkterna nedan;. Det rekommenderas alltid att ha goda vänner, men när du har en konstnärlig klass, hur kan du stanna kvar från att lära av dem. Vår rektor och andra lärare beundrar dem också och vår klass är verkligen en av de bästa i vår skola. Vi älskar en viss plats, antingen är det vårt hem eller skola, där vi älskar att besöka eller spendera tid. Och för mig är det mitt klassrum där jag älskar att vara.


När vi älskar vår läroplats har den en speciell plats i vårt hjärta. Jag älskar mitt klassrum av många anledningar och jag har nämnt några av dem nedan. Lärande är en viktig pelare i vårt liv och vi älskar att vara en del av det. Det hjälper oss att få ett bättre liv och bli framgångsrika i vårt liv. Att kommunicera matematik Det är viktigt för lärare och elever att vara engagerade i att kommunicera matematik för bättre förståelse och för att bygga upp problemlösningsförmåga. Att förstå matematik innebär att definiera de mått på kvalitet och kvantitet som samband har med nya idéer och befintliga idéer. Den större förståelsen kommer från de större kopplingarna mellan nätverksidéer. Målen för elementär undervisning är att lära ut matematik på meningsfulla och förståeliga sätt för att förbättra problemlösningsförmåga och resonemangsstrategier baserade på det verkliga livet.


Genom att göra det lär sig eleverna att visualisera och kommunicera abstrakta idéer som skapar möjlighet till berikning i reflekterande tänkande. En problemlösningsmetod för matematik engagerar eleverna i undersökningar som hjälper dem att bygga upp och förbättra nuvarande kunskap. Ställ effektiva frågor, En lärare som effektivt ifrågasätter kan hjälpa eleverna att identifiera tankeprocesser, se samband mellan idéer och bygga ny förståelse i lösningar som är vettiga för att dem. Policybedömningar måste baseras på de mest lämpliga datauppsättningarna.


Kvalitativ data är den mest lämpliga datamängden inom utbildningsforskning. Interaktioner finns i överflöd inom utbildning. Dessa interaktioner skapar en komplex matris av frågor som påverkar utbildningens effektivitet: klass, kön och inlärningsstil påverkar alla lärande men dessa variabler interagerar också med klassrumsmiljön och kamratgruppsfrågor. Utbildning är en kommunikationsprocess, kommunikation mellan eleven och hans eller hennes omgivning. Läraren är bara en del av elevens miljö. Kvalitativ forskning gör det möjligt att undersöka förekomsten av interaktioner i en vetenskaplig ram. I takt med att utbildningsvetenskapens accepterade processer förändras kommer utbildningspolitiken också att göra det. Nästa generation av pedagoger måste pressa sina medarbetare och samhällsaktivister att lobba för stora förändringar i regeringen.


Föräldrar måste också börja uttrycka sitt missnöje med No Child Left Behind mer häftigt. Tills dess måste utbildningsforskare... Således föddes idén om inkludering, en idé som föreslår att elever med särskilda behov paras ihop med elever som är begåvade, elever med olika kulturell och etnisk bakgrund och elever som har olika sätt att lära sig Tomlinson et al. Trots detta finns det bevis som tyder på att det fristående specialundervisningsklassrummet fortfarande tillgodoser behoven hos många elever med särskilda behov, vilket tyder på att rädslor förknippade med specialpedagogiska elevers sämre behandling kanske inte är relaterad till detta särskilda klassrumsarrangemang.


Zigmond et al. Författarna skriver att elever med inlärningssvårigheter ofta placeras i specialundervisning av en anledning -- eftersom de inte har nytta av traditionell utbildning. Men författarna hävdar att det aldrig är lätt att bestämma var sådana elever ska placeras. I sin korta jämförelse av utbildning... Samarbete Undervisningsmetoder En plan för gemensam undervisning kan effektivt tillgodose utbildningsbehoven hos en mångfaldig grupp elever i Audrey och Bettys klass. Betty och Audrey har unika prioriteringar och tillsammans kan de bättre möta behoven hos elever med ett brett spektrum av förmågor och behov.


Därför är det yttersta målet för co-teaching att integrera olika undervisningsstilar i ett klassrum. Samundervisning eliminerar behovet av att dela upp elever i olika klassrum baserat på deras poäng på lämplighetstest och gör det möjligt för varje elev att utvecklas i sin egen takt. Med kreativa och flexibla lektionsplaner kan Betty och Audrey arbeta tillsammans och självständigt med eleverna för att främja deras tillväxt och utveckling. I det här fallet skulle Betty kunna fokusera mer på elever med särskilda behov eller vars modersmål inte är engelska, medan Audrey kan erbjuda snabbare elever alternativ för att förbättra deras inlärning. Grunden är att skapa en...


Det ansvaret ligger på skolan -- att se till att de vuxna medborgarna som det moderna samhället så behövs produceras av skolsystemet -- de individer som är ansvariga för sina åsikter och kan analysera och samverka information så att de kan "rösta intelligent. Detta satte naturligtvis grunden för ständig kritik och förfrågan om vad det var som skolsystemen kan göra. Under de senaste decennierna har den pedagogiska teorin genomgått ett antal paradigmskiften. När klassrummet förändras, bidrar också den teoretiska strukturen bakom det - mångfald, teknologi, globalism - till behovet av att hitta ett robust sätt att kommunicera lärandeaktiviteter, för att hjälpa eleverna att gå bortom utanförståelse, och framför allt ett sätt att utvärdera framsteg som inte bara är meningsfulla för...


läroplansböcker har skrivits sedan början av 1900-talet; var och en med olika versioner av vad "läroplan" betyder Ackerman, jag definierar klassrummets läroplansdesign som sekvenseringen och takten av innehållet tillsammans med de erfarenheter eleverna har av det innehållet. Min användning av kvalklassrummet är viktigt. Per definition överväger jag de beslut om sekvensering, takt och upplevelser som är klassrumslärarens ansvarsområde. Vissa aspekter av läroplansdesign tas upp på skolnivå om en skola faktiskt har en garanterad och genomförbar läroplan. Oavsett vilken riktning skolan eller distriktet ger, måste enskilda lärare fortfarande fatta beslut angående läroplansdesign på klassrumsnivå med tanke på deras elevers unika egenskaper.


Faktum är att i en metaanalys som involverade 22 studier fann Anderson ett starkt samband mellan en elevs kunskap och erfarenhet av innehåll och typen av... Latinamerikanska, vita samhällen knyter band i Alabama, ett UA-centrum för offentlig TV och Radio9o-produktion. Online tillgängligt på: 4. McDade, Sharon a. Faculty Center for Teaching and Learning - North Carolina State. English Language Development and Multicultural Education University of Alabama. Engelska som andraspråk ESL Baldwin County Public Schools; Bay Minette, Alabama. Alabama KYTESOL Newsletter Vol.


Det råder ingen tvekan om att elever med särskilda behov behöver fler stödtjänster, och artikeln som hänvisas till ovan ger klarhet till det påståendet. Vad som också är sant är att elever med funktionsnedsättning ofta trakasseras, görs narr av och till och med mobbas för att de är "annorlunda. Det här ämnet är inte ett ämne som får mycket uppmärksamhet, författarnas dag, men i vissa klassrum "...det kan vara en daglig händelse" McEachern, et al. Ta Jason, han har haft en rädsla för just den här läraren och medan han var "på toppen av sin förnedring" eftersom hans andra lektionslärare retade honom framför klassen om hur han klädde sig, fick han äntligen... Bennet Negative Factors Journal of School Health rapporterade i februari att enligt de nationella utbildningsmålen kommer varje barn att börja skolan redo att lära sig.


Men detta är tyvärr inte alltid fallet eftersom familjer inte är redo att leverera barnet förberett för skolan. Specifikt kommer de utan ordentligt socioekonomiskt stöd att ha förhållanden utanför klassrummet som kommer att leda till en ökad chans för akademiskt misslyckande. I samhällen där sociala tjänster tillhandahålls som kan göra föräldrarnas engagemang mer positivt för grundskoleelever, är föräldrar ofta omedvetna om tillgången till dessa tjänster. Dessutom kan föräldrar vara mindre benägna att delta i sitt barns skolgång på grund av sina egna negativa skolupplevelser och bristande förtroende för skolans personal. Det livar upp vad många människor ser som den isolerande abstraktheten i matematiken Lipsey och Pasternack.


En studie av litteraturen i denna fråga lyfter tydligt fram insikten om vikten av integration och skärningspunkt mellan olika ämnen som tidigare ansågs vara separata och till och med i opposition till varandra. Det finns ett ökande antal övertygande och väl undersökta böcker och artiklar som föreslår sätt och sätt att koppla ihop matematik och litteratur till nytta och fördel för båda ämnena. Referensböcker av Marilyn Burns. htm Clement, R. Sydney: Williams Collins. Grossman, F. Sa du skriva i matematikklassen?


Journal of Developmental Education, 17, pp. Hutchins, P. Dörrklockan ringde. New York: Greenwillow Books. Den uppenbara innebörden är att sammankopplingen av praktiska, förfrågningsbaserade undervisningsmetoder för aktivt lärande med kooperativt lärande har en enorm potential för förbättrat lärande och social utveckling för grundskoleelever. Naturligtvis skulle det vara ett lämpligt och troligt produktivt område för framtida forskning inom området effektiva undervisningsmetoder. Slutsats Kooperativt lärande har visat på en enorm fördelaktig potential som en modern pedagogisk metod som kan öka lärandet.


Bevis tyder också starkt på att kooperativt lärande är ett lika värdefullt verktyg för att öka det pedagogiska värdet av akademiska program för lindrigt funktionshindrade studentpopulationer, såväl som för deras integration i den vanliga studentpopulationen. Utöver akademiska prestationer verkar kooperativt lärande gynna eleverna känslomässigt och när det gäller deras utveckling av kommunikations- och samarbetsförmåga. I slutändan kan dess största värde vara i samband med den mer allmänna övergången till aktivt lärande istället för det traditionella fokus på passivt lärande som har länge... Från denna statistik kan det antas att lärare misslyckas med att införliva teknik i klassrumsundervisningen och därmed misslyckas med att göra det möjligt för elever att utöka sitt lärande till att inkludera teknikanvändning.


Poole och Morans arbete uppges ha gjort identifiering av flera faktorer kända för att bidra till ineffektiviteten av personalutveckling inom teknikområdet. Dessa faktorer anges som... Till och med det traditionella offentliga skolklassrummet måste nu konkurrera med offentliga skolklassrum online som levererar sitt material till eleven via Internet. De psykologiska och sociala aspekterna av onlinekommunikation har studerats av många referentgranskade artiklar under de senaste 15 åren. Internet förväntas ha en större social påverkan än TV eftersom det påverkar fler delar av en persons liv.


Internet påverkar deras privatliv, familj, skola och arbetsliv. Undersöker den digitala framtiden, det är inte bara för underhållningsvärde. Vissa hävdar att Internet har förändrat sociala relationer Civin, , men andra håller inte med och anser att effekten inte har varit så stor som andra hävdar Katz och Aspden. Det finns många motstridiga studier om de sociala och psykologiska effekterna av Internet. Svårigheten är att avgöra vilka som är mest trovärdiga. Man trodde att internet... Det här är inte komplicerade tekniker som bara gymnasieelever och andra personer bör ta itu med. De är inte heller svåra för lärare att förklara för sina elever, eller för elever eller föräldrar att förstå. Dessutom ger de inte så mycket extraarbete för läraren i form av betygsättning eller för eleven som har läxor i andra ämnen, liksom.


Många elever är idag laddade med läxor, och kvaliteten på det de lär sig av detta är ofta ifrågasatt. När skrivandet införlivas i läroplanen kan det göra ämnena roligare, göra en del av läxorna och andra uppgifter faktiskt lättare än svårare, och väcka intresset hos eleverna så att de får en önskan att lära sig mer om ämnena de studerar. Det intresset för lärande har glidit bort från skolorna idag,... Eftersom de kommer att engagera sig fullt ut i inlärningsupplevelsen genom fördjupning, lär sig barn att koppla samman mål och roller. Teknikbaserade inlärningstekniker DGBL:s interaktiva inlärningstekniker sträcker sig från en allmän memorering till komplicerade, sofistikerade problem.


Vanliga fördelar inkluderar, men är inte begränsade till: Genom upprepning, tillsammans med feedback, får eleverna värdefull övning. Eleverna lär sig genom att göra. Eleverna lär sig av sina misstag. Eleverna upplever målinriktat lärande, vilket i sin tur motiverar dem att försöka övervinna sina utmaningar. Elever engagerar sig i upptäcktslärande och "guidad upptäckt" tillsammans med att lösa problem. Eleverna genomför uppgiftsbaserat lärande när de löser en rad allt svårare problem eller utmaningar. Eleverna erbjuds vägledning och modellering för att hjälpa dem att lära sig och förbättra sina färdigheter.


Eleverna resonerar under frågestyrda inlärningspass. Elever deltar i och rollspelsaktiviteter och reflekterar över handlingar, en... När det gäller betyg kommer eleverna inte att utvärderas på deras förmåga att göra mål, utan hur mycket de försöker och deras närvaro. Studenternas konditionsnivåer kommer att bedömas i slutet av varje termin. Denna bedömning kommer att involvera en kort löpning, sit-ups, armhävningar, ett långt hopp och chin ups. Resultatet kommer inte att vara att straffa eleverna, utan att lyfta fram vilka idrottsliga färdigheter barnen behöver arbeta med i framtiden. Vissa föräldrar har uttryckt oro över att barn inte har tillräckligt med tid på dagen för att lära sig, än mindre att springa och leka.


Det är vår skolas filosofi att en löprunda eller en spännande basketmatch hjälper barn att tänka bättre när barnen återvänder till klassrummet. Andra föräldrar har uttryckt oro över sina barns vikt, men det är inte skolans plats att specifikt ordinera ett viktminskningsprogram för ett litet barn, snarare... Den tog också hänsyn till språkutvecklingsstadierna när lektionen delade ut. Efter att ha observerat en tredje klass elev på en grundskola, kunde jag komma med en lektionsplan som skulle passa andra elever i samma situation med hjälp av de statliga normerna. Mitt studentnamn var Jose Sanchez och var en andra generationens mexikansk-amerikaner. Men som student i inkludering var han ganska avancerad i sina läs- och språkkunskaper.


Han tillsammans med de andra observerade eleverna var intresserade av läsning som involverade USA:s historia. Jose talade engelska riktigt bra och hade utmärkt förståelse. De andra observerade eleverna kunde plocka ut nyckelord i stycken och letade upp dem själva för att få en god förståelse för vad de läste. Dessa elever tillsammans med Jose utvecklade en kärlek till läsning som... Enligt min observation har en matematiklärare nu förmågan att sätta en personlig prägel på sin inställning till läroplansmaterial, med utvecklande teknologier som en klasswebbplats som fungerar som en återspegling av hans egna idéer om matematikundervisning och hans egen betoning på relevanta principer.


Genom att göra det möjligt för lärare att ta med kreativ uppfinningsrikedom i processen, hjälper internet instruktörer och elever att knyta närmare kontakter, vilket i sin tur kan motivera dem att tillgodogöra sig material och idéer mer effektivt. De flesta distrikt med medel och förståelse för dessa fördelar har inte bara aktivt främjat inkorporeringen av internet i vardagliga undervisningsaktiviteter utan har utrustat skolwebbplatser med nätverkskapacitet som gör det möjligt för varje lärare att använda det oändliga virtuella utrymmet till fördel för sina elever. Jag kommer personligen att anstränga mig för att utforska de innovativa instruktionsmöjligheterna och sätten att få tillgång till personliga intressen hos... Teknik i högre utbildning Varför använda teknik i ett högskoleklassrum? Författare Linda B.


Nilson hävdar inte att teknologi passar alla elevers behov och inte heller hävdar hon att teknik är till hjälp för alla typer av elever. Med tanke på det överväldigande antalet elever i den här undersökningen förklarar Nilson att tekniken förbättrar elevernas produktivitet och även låter dem arbeta i den takt de är mest bekväma med. Instruktörer visar allt oftare en vilja att ge eleverna datorbaserade handledningar,... Även denna enkla teknik kan skörda stora belöningar i klassrummet Gilbert, Enligt Jensens bok, Completing the Puzzle: The Brain-Based Approach, "Choice change the chemistry of the brain" p. När människor ges möjlighet att göra val om vad de ska göra och hur de ska göra det, påpekar Gilbert att hjärnan gynnas på ett antal sätt; när människor upplever förbättrade valmöjligheter och kontroll i sina liv, sker en åtföljande minskning av stressnivåerna och en motsvarande ökning av frisättningen av endorfiner som utlöser de "njutningsgivande" signalsubstanserna dopamin och serotonin; Gilbert påpekar dock att om denna känsla av kontroll tas bort kommer hjärnan att generera en annan signalsubstans, noradrenalin.


Noradrenalin hämmar klart tänkande, ger lägre moral, dålig inlärning och minskad motivation. Enligt Gilbert, "Allt detta kan vara resultatet av något så enkelt som att tillåta dem ... Inkludering av funktionshinder i klassrummet Under de senare åren av 1900-talet och början av det nya millenniet har det blivit mycket tydligt att vi lever i en alltmer mångfaldig värld. Faktum är att världens mångfald har ökat inte bara när det gäller ras och nationalitet, utan också när det gäller förmåga och begåvning. Så erkända har dessa skillnader blivit att det har gjorts anpassningar för dem i arbete, utbildning och sociala miljöer. Detsamma gäller för personer med inlärningssvårigheter, eller LD.


Även om det har varit mycket kontroverser kring att inkludera sådana barn i allmän utbildning, har trenden varit att välja detta val snarare än att utesluta dem från klassrummet för allmän utbildning. Intressant nog har studier som den av McLesky och Waldron visat att en sådan idé verkligen kan vara värd den avsevärda tid och pengar som är involverade i att skapa ... Inlärningsverktyg Studiedokument Skrivguider Om oss Vanliga frågor Vår blogg Citation Generator Flash Card Generator Logga in Registrera dig. Filtrera efter:.


Vi har tillhandahållit flera uppsatser i mitt klassrum, du kan välja vilken uppsats som helst enligt dina krav. Alla uppsatser är till hjälp för barn och studenter. Jag läste i klass fyra i S. Vår skola är en trevåningsbyggnad. Vårt klassrum är en del av huvudbyggnaden. Det är framför kontorsrummet. Eleverna får inte tillfälle att skrika. Det finns bänkar, bord, tavla, stolar i det här rummet. Det finns en speciell stol och bord för lärare. Den har två dörrar och fyra fönster. Inne i rummet finns väggmålningar. Vi läser lugnt i det här klassrummet. Jag läste i klass sju i Aurobindo Vidyalaya boys high school.


Vi har ett vackert klassrum. Det är en stor. Det finns sextiofem elever i min klass. Varje elev försedd med en stol och ett bord. Det finns en speciell stol och ett stort bord för lärare. Det finns en svart tavla i vårt klassrum. Vi får tillräckligt med ljus och luft. Vi håller alltid vårt klassrum stort, snyggt och rent. Jag studerar på Ispat Gymnasium. Jag läste i klass sju. Mitt klassrum är nästan femtiofem fot långt och tjugofem fot brett. Det är fyrtio pojkar och femton flickor i vår klass. Den har två dörrar och tre fönster.


Vi sitter på stolar och skriver på skrivbord. Det finns också ett stort bord och en stol för läraren. Läraren står vid sidan av bordet och lär oss. Det finns en svart tavla i vår klass. Vår lärare skriver på den med en krita. Det finns två soptunnor i rummet. Vi håller alltid vår klass snygg och ren. Jag är elev vid Madhusudan Public High School. Vår skola är verkligen väldigt stor. Det är en byggnad i tre våningar. Varje klass har fyra sektioner. Mitt klassrum låg i södra kvarteret i vår skola. Mitt klassrum är nästan åtta meter långt och sex meter brett.

No comments:

Post a Comment