Monday, February 28, 2022

Uppsats om far

Uppsats om far



Han är den mest speciella personen i mitt liv. Dessutom ger han mig alltid en hjälpande hand och lär mig att hjälpa andra, uppsats om far. Jag har den klara förståelsen att det inte finns några perfekta människor på jorden; men min far är perfekt för mig. Ibland uppträder han hårt. Min far har genom åren visat sig vara en person som har ett väldigt snällt hjärta och jag kan djärvt säga att han är uppsats om far bästa vän och min hjälte. Det jag gillar mest är att alla kläderna verkligen passar honom. Min pappa är min förebild av många anledningar.





Uppsats om min far i 600+ ord



Essä om min far! Innehåll Lista över uppsatser om min far Uppsats om min far — Min förebild och min vän Uppsats 1 — Orduppsats om min far — För barn och barn Uppsats 2 — Orduppsats om min far — Lång uppsats för skolelever Uppsats 3 — Ord. Publik: Nedanstående uppsatser är exklusivt skrivna för skolelever klass 1, 2, 3, 4 och 5 Standard. Min pappa är min hjälte och guide i mitt liv. Han är den jag ser på när jag hamnar i problem. Min pappa har varit min vägledande kraft för alla mina stora beslut i livet. Det har jag faktiskt uppsats om far ångrade att jag följde hans råd eftersom det alltid har fungerat för mig, uppsats om far.


Han är en hårt arbetande och uppsats om far person. Min pappa älskar film. Närhelst han får tid älskar han att titta på en gammal film. Faktum är att vi ibland bara slåss om vem som får kontroll över tv:n, uppsats om far. Men innerst inne älskar vi att reta varandra och leka också. Min pappa tycker inte om att sitta sysslolös. Ibland, på helgdagar, om han hittar att jag och min syster inte gör någonting och bara går på tomgång, ger han oss någon uppgift eller den andra. Han är också mycket organiserad och förvarar alla sina dokument på ett korrekt organiserat sätt.


Min pappa är min förebild av många anledningar. Först och främst beundrar jag hans passion för arbete. Det är därför han är så respekterad på sitt kontor också. Han finns alltid där för att hjälpa sina kollegor även om det inte är hans jobb. I själva verket kan man alltid se honom tillbringa helger med att hjälpa andra. Dessutom är min far en enkel man. Han gillar inte dyra saker och lever ett enkelt och fridfullt liv, uppsats om far. Dessutom skriker han aldrig på någon av oss. Jag undrar om han någonsin blir arg på något då han tar allt så lugnt och tar sig tid att bestämma sig för saker. Min pappa är min vän också. Jag kan diskutera allt med min pappa, även de som jag inte vågar prata inför min mamma. Jag vet att han kommer att hålla det hemligt och ge de råd jag behöver.


Han är den som jag kan lita blint på under varje nödstund, och jag vet att han kommer att finnas där för mig. Min pappa spelar en viktig roll i familjen. Han anses faktiskt vara familjens överhuvud. Uppsats om far, Jag upplever att både pappa och mamma har en utpräglad roll att spela i uppfostran av sina barn. Samtidigt som min mamma har ett mjukt hjärta, det uppsats om far min far som visar mod och styrka som hans barn senare kommer att insupa som sina egenskaper. Han kan vara bestämd ibland, men var säker på att det alltid är till förmån för barnen.


Hans närvaro är avgörande för att upprätthålla balansen och lugnet i min familj. En pappa är den som får märket av den strängare föräldern och vars nekande av tillstånd för någonting betyder mycket för barnen. Jag beundrar också min pappa och försöker insupa hans egenskaper så att jag blir som han när jag blir stor. Min pappa är en person som tar hand om min familj och älskar var och en av oss högt. Min far fungerar som pelaren för stöd och styrka för min familj. Min pappa är den person som jag beundrar mest i mitt liv. Jag kan aldrig glömma alla barndomsminnen som jag har med honom. Det är säkert för mig uppsats om far säga att min far till stor del är orsaken till min nuvarande glädje och lycka. Jag kan säga att jag är den person jag är idag och den person som jag växer till att bli, allt beror på det inflytande han har haft och har på mig.


Han tar sig alltid tid att leka med mig och hinna med allt som händer i mitt liv även efter dagens hårda arbete. Min far är en man som är väldigt unik och annorlunda. Jag känner mig alltid lycklig uppsats om far Jag minns att han är min pappa som vet hur han har gjort det allra bästa för mig i livet. Jag känner mig alltid tacksam för att jag har möjligheten att vara hans son och vara en del av en underbar familj som har en fantastisk pappa som han. Min far har visat sig vara en mycket fridfull och artig person, uppsats om far. han uppsats om far skäller ut mig och han är alltid lätt med mig.


Det han försöker göra är att han ser till att jag inser felet som jag har gjort på ett väldigt artigt sätt och hjälper mig att bli bättre och det här har fungerat som magi i många år nu. Min far är ledare och överhuvud för vår familj, uppsats om far. Han finns alltid där för varje familjemedlem för att hjälpa oss när vi behöver hans råd och vägledning när vi ska fatta beslut. Varje gång vi har ett problem tar vi det till honom, uppsats om far, han försöker hjälpa oss genom att dela med sig av några av de problem som han också mött tidigare och som är ganska lika vårt problem och hur han kunde övervinna dem.


Han delar också med sig av alla sina prestationer och nackdelar i livet och säger åt oss att lära av dem. Min far har sin personliga marknadsföringsverksamhet online men han insisterar aldrig på att några av sina barn ska göra karriär inom samma område så att vi kan ta över efter honom. Han försöker inte ens locka någon av oss till sin verksamhet men han försöker lära ut hur vi kan upptäcka vår egen passion och våra intresseområden i livet. Han gör sitt bästa för att uppmuntra oss för att uppfylla våra olika drömmar. Jag kan frimodigt säga att min pappa är en väldigt bra pappa och detta är inte ett resultat av att han alltid hjälper mig och är snäll mot mig utan för att han visar stor styrka, kunskap, en bra hjälpande och trevlig natur. Uppsats om far har också mycket goda kunskaper i mänskliga relationer.


Han använder detta som ett exempel för att uppmuntra mig att alltid jobba hårt. Jag delar alla mina glada, ledsna och dåliga stunder med honom och han gör också detsamma. Han finns alltid där för att dela med mig av alla sina livserfarenheter och hur jag kan lära av dem. Min pappa berättar också allt om sin dag och varje händelse som inträffade under dagen. Han gör allt sitt bästa för att jag ska växa upp och bli en mycket framgångsrik person som har bra karaktär och bra beteende. Min pappa lär mig alltid etik, mänsklighet och livsetiketter som kan hjälpa mig i framtiden. Min pappa är alltid redo och villig att hjälpa de människor som är behövande runt omkring oss och han säger att ge är det viktigaste i livet.


Min pappa lär också mina syskon och mig hur man är lycklig, frisk och vältränad under hela livet. Min far har visat sig vara väldigt bra mot alla medlemmar i min utökade familj. Om någon av oss står inför ett särskilt problem är min far vanligtvis den första vi går till för att få råd och hjälp, uppsats om far. Min pappa har genom åren visat sig vara en person som har ett väldigt snällt hjärta och jag kan djärvt säga att han är min bästa vän och min hjälte. Appa föddes i Coimbatore, den andra sonen och tredje barnet i en familj med 11 barn. Hans far, min uppsats om far var en sträng man, en respekterad civilingenjör som arbetade för den koloniala brittiska regeringen.


Appa gick på Rishi Valley School i Yercaud, grundad på Jiddu Krishnamurthys inlärningsfilosofi, uppsats om far. Där lärde han sig värdet av disciplin, respekt för hårt arbete, ärlighet, uppsats om far, ansvar och ständigt lärande, uppsats om far. Han arbetade där resten av sitt liv och betraktades som briljant och ett geni, uppsats om far. Mina barndomsminnen av honom är som en sträng, strikt och inte särskilt kommunikativ man. Han kände en djup och bestående känsla av ansvar uppsats om far sin egen födelsefamilj samt sin äktenskapliga familj. Den blygsamma lönen han alltid tjänade skulle delas mellan dessa två familjer, och eftersom han var hemsk på att vända sig till förmån eller befordra sig själv steg han aldrig inom Voltas leden och hans inkomst förblev ganska patetisk tills han dog.


Detta gjorde oss officiellt till en lägre medelklassfamilj och vår barndom var sparsam, sparsam och stram. Lite pengar betydde mycket. Trots dessa begränsningar, uppsats om far, Appa planerade vår framtid framgångsrikt. Resten av våra liv hade vi tak över huvudet. En av de mest anmärkningsvärda sakerna med Appa var antalet saker han var intresserad av. Efter flera månader köpte han sig en Singer symaskin. Från och med då alla våra kläder, inklusive vinterskoleuniformer, uppsats om far, syddes av honom. Uppsats om far var en enastående kock och älskade att laga mat. Det bästa av allt var att han var en lysande musiker, begåvad i att spela vichitra veena.


Jag har sakta insett hur mycket av den jag är formats av vem han var. Precis som han blir jag aldrig uttråkad och förblir fascinerad av allt i livet. Jag är idag två år yngre än han var när han dog men har börjat lära mig spela piano, förstå sökmotoroptimering, UX-design och målning. Jag lärde mig av honom att generositet är ett sinnestillstånd, inte ett plånbokstillstånd. Antalet namnlösa, ansiktslösa fattiga som han hade hjälpt var långt, vilket vi fick veta först efter att han dog. Han förnekade aldrig sina förmånstagare med en åhörarkopia, utan bjöd in dem att betala tillbaka i tid och i tid, uppsats om far såg till att de gjorde det och återställde på så sätt sin självrespekt.


Utan att någonsin tala om det har han visat mig vad det innebär att vara pappa och innebörden av osjälviskt liv. En enda incident sammanfattar mitt förhållande till min pappa, uppsats om far. Han ville att jag skulle gå med i IIT och bli ingenjör. Jag ville bli författare, ett yrke som han föraktade som ingen framtid. Egensinnig, inUppsats om far klev ur tåget där min familj flyttade från Delhi till Bombay precis när visselpipan blåste. Jag var inställd på att leva mitt liv på mitt sätt. Min far, djupt upprörd, avbröt mig utan en paisa och sa att jag mycket väl skulle kunna försörja mig själv om jag var så säker på att skriva.





övertygande uppsats om skoluniformer



Appa gick på Rishi Valley School i Yercaud, grundad på Jiddu Krishnamurthys inlärningsfilosofi. Där lärde han sig värdet av disciplin, respekt för hårt arbete, ärlighet, ansvar och ständigt lärande. Han arbetade där resten av sitt liv och betraktades som briljant och ett geni. Mina barndomsminnen av honom är som en sträng, strikt och inte särskilt kommunikativ man. Han kände en djup och bestående känsla av ansvar gentemot sin egen födelsefamilj såväl som sin äktenskapliga familj. Den blygsamma lönen han alltid tjänade skulle delas mellan dessa två familjer, och eftersom han var hemsk på att vända sig till förmån eller befordra sig själv steg han aldrig inom Voltas leden och hans inkomst förblev ganska patetisk tills han dog.


Detta gjorde oss officiellt till en lägre medelklassfamilj och vår barndom var sparsam, sparsam och stram. Lite pengar betydde mycket. Trots dessa begränsningar planerade Appa vår framtid framgångsrikt. Resten av våra liv hade vi tak över huvudet. En av de mest anmärkningsvärda sakerna med Appa var antalet saker han var intresserad av. Efter flera månader köpte han sig en Singer symaskin. Sedan dess har han sytt alla våra kläder, inklusive vinterskoleuniformer. Han var en enastående kock och älskade att laga mat. Det bästa av allt var att han var en lysande musiker, begåvad i att spela vichitra veena. Jag har sakta insett hur mycket av den jag är formats av vem han var.


Precis som han blir jag aldrig uttråkad och förblir fascinerad av allt i livet. Jag är idag två år yngre än han var när han dog men har börjat lära mig spela piano, förstå sökmotoroptimering, UX-design och målning. Jag lärde mig av honom att generositet är ett sinnestillstånd, inte ett plånbokstillstånd. Antalet namnlösa, ansiktslösa fattiga som han hade hjälpt var långt, vilket vi fick veta först efter att han dog. Han förnedrade aldrig sina förmånstagare med ett utdelningsbidrag, han bjöd in dem att betala tillbaka i tid och snabbhet, men såg till att de gjorde det, vilket återställde deras självrespekt.


Utan att någonsin tala om det har han visat mig vad det innebär att vara pappa och innebörden av osjälviskt liv. En enda incident sammanfattar mitt förhållande till min pappa. Han ville att jag skulle gå med i IIT och bli ingenjör. Jag ville bli författare, ett yrke som han föraktade som ingen framtid. Egensinnig, i , klev jag ur tåget där min familj flyttade från Delhi till Bombay precis när visselpipan blåste. Jag var inställd på att leva mitt liv på mitt sätt. Min far, djupt upprörd, avbröt mig utan en paisa och sa att jag mycket väl skulle kunna försörja mig själv om jag var så säker på att skriva. Och så gjorde jag, tjänade tillräckligt genom att skriva för att kvällstidningarna skulle kunna betala min hyra, collegeavgifter och mat. Sex månader senare besökte min far mig, som gick genom Delhi i december, för att kolla hur det gick med hans starkhåriga son, och såg själv att jag överlevde tillräckligt bra utan att låna eller tigga.


Han svällde synligt av stolthet. Han kramade mig, i en handling förlåtande mig men också förlåtande sig själv. Han använde rupierna han hade fått som julbonus för att köpa mig redskap, en madrass och andra bassaker. Far, min far, förhållande. Få GRATIS Leads för arbete hemma levererade varje vecka! Gå med mer än 50, prenumeranter får regelbundna uppdateringar! Plus, få ett GRATIS exemplar av Hur man tjänar pengar på att blogga! Meddelande från Sophia! Gilla detta inlägg? Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar. Om oss Hem Om Projekt Rekommendationer Kontakta oss. Facebook Twitter. Bli Medlem. Jag skulle älska att höra från dig och läsa dina kommentarer om den här artikeln. Låt mig veta vad du tycker om den här artikeln. Är det till hjälp för dig? Dina kommentarer och förslag kommer att fungera som en inspirations- och lärplattform för mig.


Hälsningar, Sophia. Här är några rekommenderade artiklar för dig att läsa härnäst: Uppsats om vänskap som är viktigare i livet: Kärlek eller pengar Uppsats Hur du får tillbaka din ex-flickvän eller ex-pojkvän: Den mest exklusiva guideuppsatsen om min skola. Essä om min familj. Essä om sommarsäsongen. Lämna ett svar Klicka här för att avbryta svar. Vi använder cookies på vår webbplats för att ge dig den mest relevanta upplevelsen genom att komma ihåg dina preferenser och upprepade besök. Din familj tar hand om dig. Varje familjemedlem har uppfostrat dig. I en sådan familj är mamma och pappa de två grundpelarna. Min pappa är en vän, lärare, förebild för mig. På ett sätt ser jag honom som min hjälte. Min pappa arbetar på ett statligt kontor.


Eftersom jag ser hans engagemang och passion för sitt arbete vill jag jobba som han, men min dröm är att bli en spelare. Min pappa hjälper mig att uppfylla den drömmen från och med nu. Min pappa är skicklig inom både utbildning och idrott. Jag spelar också vilket spel som helst perfekt. Han har lärt mig många spel. Han tror att om jag blir en spelare kan jag spela livets spel bättre och leva ett bättre liv. Han säger att oavsett vad min karriär är så ska jag vara bekväm och lycklig. Hans tonvikt ligger på enkel erfarenhet snarare än att ge idéer och råd. Han har ingjutit goda vanor i sig själva och i mig. Min pappa går upp tidigt på morgonen.


Det är obligatoriskt att träna efter att ha vaknat på morgonen. Han lär mig och min bror träning. Han säger att allt är möjligt om kroppen är vältränad. Sen tar han ett bad och äter frukost och går till jobbet. Vi går också till skolan efter det. Fäder är de mest ouppskattade människorna på denna planet. Fäder är en välsignelse som många människor inte längre har i sina liv och de är människorna som uppskattar den faderliga kärleken mer än de som har sina fäder i sina liv. Det skulle inte vara sant om jag säger att varje pappa är en idealisk person för sina barn, men jag kan tala om min far och är helt klart den ideala personen i mitt liv. En pappa är den som tar ansvar för allt i huset för att ge sina barn ett bättre liv.


Far är hemmets pelare, han är styrkan i vilket hushåll som helst, han visar mod i svåra tider medan en mamma är mjuk i hjärtat och hanterar problemen känslomässigt. Pappor är ibland bestämda mot sina barn men det är för deras egen fördel och de inser när de själva blir föräldrar. Min pappa är min hjälte även om vi inte får spendera mycket tid med varandra för att han är ute i världen och jobbar sina dagar borta bara för att han ska kunna försörja sin familj, men jag älskar honom fortfarande för jag vet att närhelst Jag skulle behöva honom han kommer att finnas där för mig oavsett var han är eller vad han gör, han kommer att stötta mig.

No comments:

Post a Comment